Bali, Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Patricia van Leeuwen-Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu Bali, Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Patricia van Leeuwen-Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu

Bali, Lovina

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

19 Juli 2017 | Indonesië, Lovina

Bali, Lovina

Heerlijke plek. Eigen bungalowtje. Zeer vriendelijk ontvangen, dat doet goed! Spullen neergegooid, bikini aan en op naar de eerste stranddag. Lekker neergeploft op t zwarte strand en de zee ingedoken. Daarna hoopte ik beetje te kunnen slapen maar om de haverklap stond er weer een indonesier naast me die vroeg waar ik vandaan kwam, praatje pot en natuurlijk daarna gelijk de vraag om wat te kopen. Na en tijdje was ik t helemaal zat. Normaal gesproken vind ik het best leuk om wat met ze te praten maar NU EVEN NIET, haha. Uiteindelijk me er maar bij neergelegd. De armoede hier is enorm en ik snap wel dat ze het erg nodig hebben om wat geld te verdienen. Omdat het hier al om 18.00 donker wordt, weer terug naar mn bungalowtje en daar eerst eens heerlijk onder een warme douche. Die ook niet na 5 mn koud werd! Hierna op zoek naar een eettentje. Uitgekomen op een restaurant aan t strand waar een gezellig bandje speelse bestaande uit een jambe en gitaar. Het hele stadje. ademt een hippieachtige sfeer uit en zelfs de muziek die ze speelden waren liedjes uit de jaren 60/70. Nummers van de Eagles, Beatles maar ook Dire Straits. Heerlijk. Er Wifi Dus ondertussen lekker appen met Familie, vrienden en collega's.  Terug naar mn kamer lopen was ook nog eens uitdaging omdat ik bal zag. Het was pikkedonker en het pad waar ik op liep was vol met gaten, losliggende stenen en zo meer. Zelfs dan wordt je nog gevraagd om Sarongs te kopen of sieraden of houtsnijwerk of een trip naar de dolfijnen. Dat laatste besloot ik gewoon bij de receptie te boeken. Daar was t goedkoper en werd het gewoon geregeld. De volgende dag rustig opgestart bij t zwembad om even rust te krijgen. Eindelijk  eens gewoon een hele  nacht kunnen slapen. In de middag langs t strand gelopen en bij velen iets gekocht: sarong bij de ene, kettinkje bij de andere en op een soort matras me laten masseren. Beetje eerlijk verdelen hè? Prima massage gehad die eigenlijk niet zo heel veel verschild met de manier zoals ik t doe. Deze mensen hebben alleen veel meer kracht in hun handen en doen meer herhalingen die methodisch gezien niet te volgen was. Maar het was zeker goed. Vond t wel grappig om dit zo mee te maken. Leuker dan naar een spa wat de meesten doen maar deze mensen verdienen geen drol dus het was een en win/win situatie. Hierna een lekkere cocktail in een hippieachtige sishabar waar je zelfs aparte ruimtes had met ligbad om lekker aan een waterpijp te lurken. Mezelf verwend met een lekkere cocktail van Akra  (lokale drank) met cola. Soortement Baco. Lekkerrrrr! In de avond zelfde restaurant opgezocht met wederom live muziek. Dit was weer echt gezellie en ik begin langzaam weer bij te komen. Woensdag de 19e toch weer op een onchristelijk tijdstip op: Om 5.15 om dolfijnen te spotten en te snorkelen. Na een tijdje varen (met nog 50 andere boten) zie ik ze inderdaad op ongeveer 5 meter afstand meezwemmen.  Geweldig! Het liefste zou er in willen springen en met ze gaan zwemmen maar dat mag niet en kan ook niet met al die boten die dan ineens snel gaan varen om vervolgens weer stil te liggen. Ik overweeg nog  even om er 'per ongeluk' in te vallen maar zie er toch maar van af. Het snorkelen erna is prachtig en vele mooie vissen gezien die ik brood mocht  geven.  Op een bepaald moment was ik omgeven door honderden vissen die misdchien dachten dat ik groot stokbrood was of zo want ze begonnen mij zowat op te eten. Ehm, doe  maar even niet, dacht ik toen. Maar sommigen heb ik ook kort vastgepakt en geaaid. Lachen hoor. In de middag om 16.00 mijn sarong aangedaan en getuige geweest van een hindoeïstische ceremonie. Heel indrukwekkend. Ik mocht ook een paar foto's maken en heb me met een takje dat in een zilveren waterkom werd gedoopt en over mn hoofd werd gesprenkeld laten zegenen of zoiets. Altijd handig nietwaar? Nu weer terug op mn kamer en ik hoor nog steeds dat gejammer van die ceremonie  dat een beetje op  die gebeden van de islam lijkt. Sorry, ikmwil niemand beledigen maar mijn oren zijn er niet zo tegen bestand. En het gaat geloof ik nog tot 22.00 door. Dacht ik er na Java eindelijk vanaf te zijn? Daar hoor je het dag en nacht. Maar ja, hoort allemaal bij de cultuur nietwaar?

  • 19 Juli 2017 - 11:54

    Annelies:

    Goed om te lezen dat je tot rust komt en mooie ervaringen te beleven.
    Wat een reis, wat een uitersten, geniet ervan.
    Proficiat met Bob xx

  • 19 Juli 2017 - 22:12

    Thea:

    HAhaa gelukkig heb je je niet laten opeten en wat super om te lezen dat ik nu een GEZEGEND zussie heb; dat gaan we vast wel merken (hihi).

    Benieuwd wat je allemaal nog voor leuke dingen gaat doen op Bali maar het lijkt daar wel een sorot van Paradijsje; zo had ik wel meegewild :) Het avontuur daarvoor trekt me niet zo :(
    Vanmorgen ben ik bij Bobbejaan op de koffie geweest en oh js we hebben elkaar even gezien via het app bellen.
    Toch heel anders als je zo makkelijk kunt contacten terwijl je zo ver weg zit eej?

    Leuk hoor om al je verhalen te lezen; nog veel beleven daar en blijf goed voor jezelf zorgen!
    Liefs liefs xxx

Tags: Lovina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Backpacken in Indonesie

Actief sinds 26 Juni 2017
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 7644

Voorgaande reizen:

06 Juli 2017 - 27 Juli 2017

Patries in Indonesie

Landen bezocht: