In Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Patricia van Leeuwen-Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu In Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Patricia van Leeuwen-Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu

In Bandung

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

14 Juli 2017 | Indonesië, Bandung

In het hostel in Bandung hoorde ik dat het nederlandse meisje (Esther) een toer ging maken naar het zwavelmeer (kawa putih) en een theeplantage ( teh Cidewey). SAmen met haar en 2 franse jongens de toer gemaakt. Het meer was prachtig en bizar maar de theeplantages waren echte een bevestiging van de plaatjes die ik uit Indonesie ken. En als ik dan ook nog wat prachtig geklede theepluksters zie waar ik wat mooie foto's van kan maken, ben ik erg blij. Onderweg ook nog de kofe Lupak gedronken en de plek waar het gemaakt werd. De Luwaks krijgen bepaalde koffiebonen te eten, 2x per week en van de poep maken ze dan koffie, haha. Als je de bucketlist kent, de film, dan herken je wellicht de scene met Morgan Freeman in het ziekenhuis en Jack Nicholson, waarin Morgan hem uitlegd waar zijn geliefde koffie vandaan komt en ze beiden in schaterlachen uitbarsten. Ik moest er in ieder geval gelijk aan denken. Terug gekomen in het hostel met Ester en Louis, een van de franse jongens (engels, nederlands, indonesisch en frans door elkaar, pff) gezelig wat gegeten. Fijn, om even niet meer alleen te zijn al overvallen de momenten me nog regelmatig maar ja, ook dat is allemaal een uitdaging om hier mee te dealen. Teruggekomen een ticket via internet geboekt, wist ik veel hoe dat allemaal werkte, voor de treinreis van 8 uur van Bandung naar Jogyiakarta. De 2e nacht kwam er een 2persoonskamer vrij dus ik heb die lekker omgeboekt en me die luxe gegunt. Heerlijk om een eigen douche en wc weer te hebben en mijn spullen gewoon ergens neer te kunnen leggen. Wederom bijna niet geslapen maar ja, dat komt misschien nog wel ergens.

  • 14 Juli 2017 - 11:31

    Margot:

    Ha Patries, wat leuk dat we via jouw reisverhalen mee kunnen genieten van jouw reis door Indonesie. Wat een geweldige ervaringen doe je op. Hele mooie foto's. Dit is een reis om nooit meer te vergeten. Ik vind het zo stoer van je dat je deze reis alleen doet. Geniet nog van alles wat Indonesie te bieden heeft. Have fun. Liefs Margot

  • 14 Juli 2017 - 19:06

    Annelies:

    Leuk die foto's Patries, krijg je een goed beeld bij je verhaal.
    Wel goed uitrusten af en toe hoor XX

  • 14 Juli 2017 - 23:54

    Jacqueline :

    Hoi sissie, wat een beleving, wow. Het ziet er werkelijk fantastisch uit. Hoop dat je veel kan genieten en ja het ene moment is de andere niet. Maar wees trots op jezelf, dat je het aandurft. Mijn bucklist word alleen maar groter i.p.v. kleiner. Ik duim voor je dat je ergens goed mag slapen. Doei, tot de volgende keer.

  • 15 Juli 2017 - 16:33

    Nadine:

    Heeee Patries,

    Wauw wat een avontuur echt super cool om zo te lezen en je te kunnen volgen.
    Geniet!!!!!!

    Dikke kus Nadine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Backpacken in Indonesie

Actief sinds 26 Juni 2017
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 7653

Voorgaande reizen:

06 Juli 2017 - 27 Juli 2017

Patries in Indonesie

Landen bezocht: