Van Lovina naar Ubud - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Patricia van Leeuwen-Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu Van Lovina naar Ubud - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Patricia van Leeuwen-Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu

Van Lovina naar Ubud

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

20 Juli 2017 | Indonesië, Lovina

Van Lovina naar Ubud

Om 11.00 opgehaald door een taxichauffeur. Aardige man die ook beetje Engels sprak. Onderweg nog een waterval bezocht en een koffieplantage. Een aardig meisje legt van alles en nog wat uit, ook over diverse kruiden die daar groeien en die gebruikt worden voor het indonesische eten. Daarna wel 6 soorten koffie geproefd: bali, gember, luwak (van de poep), Arabica, ginseng en nog wat. Ook diverse theesoorten: van hibiscus, kurkuma(goed voor je maag), ginseng en de rest weet ik niet meer. Onderweg les gekregen in de Hindoeïstische cultuur. Een van de mooie dingen is dat ze geloven in reïncarnatie. Als je een goed mens bent, dan wordt je gereincarneerd in een mens maar als je een vervelende klier bent t dan verander je in een dier, misdchien wel in een varken of zo, haha. Het stimuleert in ieder geval wel je sociale vaardigheden en volgens de chauffeur had in een goed karma omdat ik de gids een fooi had gegeven. Omgerekend 3 euro geloof ik maar dat is voor hier een mooi bedrag aangezien ze maar 60€ per maand verdienen. Hij was er in ieder geval blij mee maar zo zijn er over mensen die je wat zou gunnen maar dat is natuurlijk niet mogelijk. Ook nog een mooie tempel bezocht. Nu heeft echt ELK huis zijn eigen tempel dat is echt niet normaal. En ze hebben iets van 3 per dag daar een speciale gebedsdienst om van alles en nog wat te eren. Vraag me niet wat en hoe het heette want ik word soms gek van al die namen. Maar het was allemaal erg interessant. Na tijdje zoeken vind de chauffeur, die Gunun nogwattes heette,het hostel wat aan het einde van Ubud ligt. OM dacht ik toen ik een soort piepklein armoedig kantoortje binnenliep. Een man ontving me echter heel vriendelijk.  Er waren weinig toeristen muv een paar luidruchtige Australiers. Ook hiet zijn geen Nederlanders te vinden dus van het hele toeristische gebeuren in Ubud krijg ik weinig mee. Maar ik heb inmiddels geleerd dat dit mijn karma is.  Van mijn idee om wat meer aansluiting te gaan vinden met anderen is dus niet de bedoeling geweest. Ook goed. We liepen langs een aantal bouwvallige schuurtjes en de moed zakte in mijn schoenen. Maar we lieten deze voorbij en kwamen langs een modern uitziend gebouwtje om daar de trap op te lopen.  De man deed de kamerdeur open en ik dacht: dit moet met karma te maken hebben maar dan wel die goeie.  Het was de mooiste kamer die ik tot nu toe heb gezien en waarschijnlijk ook de goedkoopste. Superieur met een prachtig opgemaakt bed. Een heerlijke badkamer en ik kon thee en koffie zelf maken dat was allemaal inbegrepen. ik kon mn geluk niet op. En er was weer  wifi die ook nog eens prima werkte! Later kwam er nog een andere aardige Indonesiër die mij uitlegde wat ik allemaal op loopafstand(was nog wel een aardige stukkie  overigens maar vooruit) kon bezoeken: monkey Temple,  paleis van Ubud, markt, en de Yoga Barn waar ik hoop een les te kunnen volgen. Het hostel ligt uit het toeristische gedeelte maar in je eentje zit ik daar toch niet op te wachten. Ik heb zin in morgen om lekker met mezelf op pad te gaan. Morgenavond hoop ik nog een Balinese dans in het paleis te kunnen zien. En nu ga ik proberen te slapen want er zijn hier hanen die al om 5.00 beginnen! Die ga ik dan eerst maar de nek omdraaien als ik er met oordoppen in nog wakker van wordt.

  • 20 Juli 2017 - 17:36

    Annelies:

    HAha, wat een smakelijk verhaal.
    Het komt wel wat positiever over allemaal,
    geniet ervan xx

  • 20 Juli 2017 - 19:04

    Jacolien:

    Oh oh, het word vlgs mij wel steeds relaxter, je beschrijvingen vind ik erg komisch.
    Ben zelf ooit in ubud geweest en vond het daar ook wel relaxed, al struikelde je soms over de offertjes op straat.
    Maar uit al je verhalen proef ik toch ook wel de cultuur(shock), maar die doorsta je dapper!!
    Hele goeie en fijne tijd verder!!


  • 20 Juli 2017 - 21:38

    Thea:

    Haha we hebben elkaar al gehoord en gezien via Whatsapp maar toch weer leuk om te lezen.
    Je schrijft heel grappig, net als Samantha.
    Je kamer gezien en ziet er idd heel mooi en netjes uit.
    Genieten zussie en je Karma...........mooi toch?
    Dikke kus en knuffels
    X

  • 22 Juli 2017 - 14:15

    Saminthealps:

    Wat een ervaringen allemaal weer! Ik ben blij te lezen dat je nu in ieder geval gedanst hebt op de jaren 60-70 muziek, je wat hebt kunnen relaxen en eindelijk een mooie kamer hebt! Geniet van je laatste dagen daar en hoop dat er meer mooie dingen op je pad komen, you deserve it! Dikke knuffel van je oud Nanny XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Backpacken in Indonesie

Actief sinds 26 Juni 2017
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7647

Voorgaande reizen:

06 Juli 2017 - 27 Juli 2017

Patries in Indonesie

Landen bezocht: